Kalendorius

8. 15.20 -16.05

nuoroda

Tarptautiniai projektai

ERASMUS+ jaunimo mainai „Knights of tolerance“

Lapkričio 25 – gruodžio 3 dienomis dviejų mokyklų, Bartkuškio mokyklos-daugiafunkcio centro ir Musninkų Alfonso Petrulio gimnazijos, 11 mokinių  komanda dalyvavo jaunimo mainuose Poronine, Lenkijoje. Iki Poronino miestelio Lenkijoje teko keliauti ilgai: autobusu iki Varšuvos, tada iki Korkuvos vykome traukiniu. Kai kam tai buvo pirmoji kelionė traukiniu! Krokuvoje susitikome su jaunimo grupe iš Turkijos ir dar vienu autobusu vykome iki Poronino.

Po sočių pietų viešbutyje mūsų laukė pirmosios susipažinimo užduotys. Kitą dieną žaidėme dar daugiau susipažinimo žaidimų. Galvojate, paprasta įsiminti 33-ių vaikų vardus? Nepaprasta, mokėmės visą dieną mažose ir didelėse grupėse, žaidėme, pasivaikščiojome gamtoje, draugiškai plovėme batus, šokome lauke ir salėje, kūrėme kostiumus, puošėme darbo salę, piešėme portretus, statėme 2 metrų aukščio bokštą iš popieriaus, bendravome. Ir žinoma, daug naujų iššūkių įveikėme, vis drąsiau su bendraamžiais iš svečių šalių bendravome.

3-iąją jaunimo mainų dieną iš Poronino vykome į Zakopanę, kurioje, pasiskirstę į penkias komandas, žaidėme orientacinį miesto žaidimą. Vėliau kreivų, smulkių ir tankiai suguldytų akmenų keliuku Tatrzanko gamtos parke užkopėme į kalnuose esančią olą. Pakeliui grožėjomės kriokliais ir šaltiniais. Nusileidę nuo kalno, miesto pakrašty, atsisukome, o ten – Tatrų viršūnė, vardu Gievont! Tai miegantis milžiniškas karys, kuris, pasak legendos, pabus, kai Lenkijai kils pavojus ir ją apgins. Grįžome namo pietų ir dirbome grupėse. Žaidėme, rašėme laiškus, diskutavome apie toleranciją, lygybę, orumą. Vakare stebėjome turkų komandos vaidinimą apie tradicinius vestuvių papročius, vaišinomės nacionaliniais patiekalais ir šokome jų tradicinius šokius.

4-ąją jaunimo mainų dieną žaidimai baigėsi. Diskusijos ir užduotys buvo pateiktos nacionalinėms grupėms labai rimta tema – ,,Stereotipai“. Grupėse reikėjo pateikti apie tautybes ir šalis susidariusius stereotipus, o vėliau juos sugriauti remiantis faktais bei patikimais šaltiniais. Moksleiviai piešė, rašė, vaidino ir diskutavo šia tema. Vakare vyko Lenkijos vakaras. Vaišinomės jų tradiciniais patiekalais, dalyvavome viktorinoje, stebėjome vaidinimą apie Krokuvos drakoną, šokome Polonezą ir Ančiukų šokį. Kol mokiniai savarankiškai dirbo grupėse, mokytojos iškepė Skruzdėlyną šeštadienio vakarui, Lietuvos vakarui.

Kitą dieną nuo pat ryto tęsėsi rimtas darbas. Dalyviai kūrė filmukus apie stereotipų laužymus. Po pietų mūsų vėl laukė besipuošianti šventėms Zakopanė! O vakare sukomės kaip bitės, nes laukė Lietuvos pristatymas. Labai jaudinomės, bet vakaras praėjo puikiai, šokių žingsnelių nesupainiojome, viktorinos klausimus komandos įveikė.

6-oji diena. Ši diena buvo skirta pasiruošimui paskutinės projekto dienos veikloms miestelio mokykloje. Mokiniai ruošėsi pristatyti savo šalis, projekto veiklas, kūrė užduotis moksleiviams, piešė plakatus, kartojosi projekto dalyvių išmoktus šokius. Kol jaunimas rimtai dirbo, vadovams buvo sudarytos galimybės pakilti į Gubalowkos kalną. Vaizdas į Zakopanę ir Tatrų kalnus užbūrė.

Paskutiniąją jaunimo mainų dieną sukurtus plakatus ir užduotis pristatėme Lenkijos jaunimui Rabka Zdroj sanatorinėje mokykloje. Po pietų vyko projekto aptarimas, „Jaunimo pasų“ įteikimas ir atsisveikinimas. Projekto metu išmokome ne tik dirbti gupėse, atskirti stereotipus nuo tikrų faktų, būti tolerantiškesniais, bet ir kiekvienas išmokome nebijoti reikšti savo minčių, būti drąsesniais, bendrauti, pasakyti savo nuomonę, pasitikėti savimi ir  nesigėdyti, jei ne viskas pavyksta iš karto, o mokytis ir bandyti dar kartą.

Savaitė su naujais draugais Poronine  prabėgo labai greitai, bet daugybė nuotraukų ir ryškūs įspūdžiai ilgai išliks mūsų atmintyje.

Tarptautinis projektas ERASMUS+ Golden Autumn of Seniors, 2019-2021

Erasmus+ projektai  jaunimui jau tapo įprastu dalyku rajono mokyklose, tuo tarpu projektas senjorams (tiems, kam virš 60) kol kas yra naujiena. Kūrybiškų žmonių asociacija “ARTyn”, kartu su Bartkuškio mokykla-daugiafunkciu centru dalyvauja Erasmus+ projekte senjorams “Golden age of seniors” Projektas tęsis 2019-2021 metais, projekto koordinatoriai – senjorų draugija iš Lenkijos. Be mūsų organizacijų projekte taip pat dalyvauja “Atricup” iš Italijos.

2019 metais jau įvyko du darbiniai susitikimai. Pirmasis – Lenkijoje, spalio mėnesį, antrasis Italijoje, gruodį. Trečiasis planuojamas kovo mėnesį, Lietuvoje.

Viešint Italijoje netrūko veiklos: aplankėme miesto rotušę, susitikome su burmistru, apžiūrėjome meno galeriją, įsikūrusią rotušės rūsiuose (kažkada buvusiose romėnų termose, vėliau tapusiose arklidėmis). Keistas jausmas vaikščioti grindiniu, kuriam beveik 2000 metų… Apžiūrėjome etnografijos muziejų, miesto teatrą, pastatytą XIX amžiaus pradžioje,  apsilankėme šv. Klaros bažnyčioje ir vienuolyne. Vakare mūsų laukė knygos apie ugnies garbinimą pristatymas. Atri miestas tąnakt nemiegojo, šventė ugnies šventę, 4 valandą ryto laukė deglų eisena. Įspūdžių daug: smėlėtas pajūris, viduramžių šokiai, restoranas, kuriame dirba labai susikaupę negalią turintys jaunuoliai, iškilmingos mišios katedroje, procesija ir susitikimas su vyskupu. Paskutiniąją susitikimo dieną nuvykome į Abruzzo, regiono centrą. Aplankėme savanorių-gelbėtojų centrą, įspūdingai atstatytą po žemės drebėjimo kultūros ir konferencijų centrą, civilinės saugos centrą, susitikome su Abruzzo apskrities sporto skyriaus vedėju, ragavome anyžinių saldainių, o vakare susitikome su Atri miestelio savanorių gelbėtojų būriu. Projektas baigėsi jaukia vakariene naujai sutiktų žmonių būryje.

2020 metų birželį vyks pirmasis projekto didysis susitikimas. Po 15 senjorų iš Lietuvos ir Lenkijos susitiks Atri mieste Italijoje. Susitikimas jau bus gerokai ilgesnis, tęsis visa savaitę. Senjorai iš skirtingų šalių pristatys savo kultūrą, maistą, tradicijas, kurs, sportuos ir užsiims kitomis veiklomis. Šis projektas skirtas tiems, kuriems virš 60 metų, labai kviečiame susisiekti su mumis,  (ypač Bartkuškio mokyklos – daugiafunkcio centro bendruomenės narius!).

Projekto koordinatorė Rasa Icen

Tarptautinis projektas „Lietuvos ir Lenkijos kultūros paveldo puoselėjimas jaunimo rankose“ 2011m.
Lenkijos Branievo miesto gimnazija Nr. 2 ir Lietuvos Bartkuškio pagrindinė mokykla vykdo tarptautinį projektą „Lietuvos ir Lenkijos kultūros paveldo puoselėjimas jaunimo rankose“. Šio projekto koordinatoriai yra Bartkuškio pagrindinės mokyklos direktorė Inga Fedčuk, matematikos mokytoja Rima Šukštienė,  bei Branievo gimnazijos Nr.2 direktorė Gražina Šklarek (Grażyna Szklarek) ir anglų kalbos mokytoja Eva Kulia (Eva Kulla).
Projekto tikslas  ugdyti jaunimo pilietinę savimonę ir tobulinti kultūrinio bendradarbiavimo kompetencijas analizuojant istorinius Lietuvos ir Lenkijos kultūros paveldo objektus.
Projekto metu įvyko du jaunimo mainų vizitai: pirmasis – birželio mėnesį Bartkuškio pagrindinės mokyklos projekto dalyviai vyko į Branievo miestą, kuris yra Wrminsko – Mazursko krašte; antrasis – Lietuvoje, Širvintų rajone. Vizito metu projekto dalyviai susipažino su Branievo miesto ir jo apylinkių bei  Širvintų rajono savivaldybės architektūriniais paveldo objektais, namų statybos tradicija, dvarų ir bažnyčių architektūriniu paveldu. Projektui įgyvendinti vykdoma kultūrinė, kraštotyrinė, edukacinė veikla: edukacinės ekskursijos, kūrybinis pleneras, istoriniai – ugdomieji užsiėmimai, renginiai, planuojama darbų paroda, informacinio kompaktinio disko kūrimas, taikomi neformalaus bendravimo būdai.
Projektą įgyvendinti padėjo socialiniai partneriai – “Amatų gildija“, „Kakava“, Širvintų rajono Musninkų A. Petrulio gimnazija.
Šis projektas buvo pristatytas Širvintų rajono savivaldybėje. Projekto pristatyme dalyvavo meras V. Jasiukevičius, vicemeras A. Jozonis, projekto koordinatoriai ir dalyviai. Svečiai pasidalino savo įspūdžiais, patirtais Lietuvoje, o ypatingai Širvintų krašte. Tiek Branievo gimnazistai, tiek Bartkuškio pagrindinės mokyklos mokiniai ir mokytojai džiaugėsi, kad projekto dėka susipažino su dviejų tautų istorija, tradicijomis, istoriniu paveldu. Pristatant projektą, prieita prie išvados, kad kultūra vienija ir sutelkia žmones prasmingiems ir kilniems darbams.
Projekto veiklos ir rezultatai buvo  pristatyti tautų tolerancijos renginio metu lapkričio 16 dieną. Džiugu, kad šis projektas planuojamas tęsti toliau vykdant tarptautinį dviejų ugdymo įstaigų bendradarbiavimą.
Plačiau apie projekto veiklas galima pamatyti parengtoje prezentacijoje.

Tarptautinis projektas „Menas jungia tautas“ 2013 m.

Širvintų rajono Bartkuškio pagrindinė mokykla bendradarbiaudama su Lenkijos  gimnazijos Wincentego Pola w Radawczyku Drugim mokytojais ir mokiniais  vykdė projekto „Art unites nations-Polish-Lithuanian intercultural dialogue“ veiklas.  Kelionė į nuostabų Lenkijos miestą Gdanską trūko ilgai, bet kita vertus tai leido pasigrožėti nuostabia Lenkijos gamta, mažų miestelių architektūra, bei stebėti kaip po truputi mezgasi draugystė tarp Lietuvos ir Lenkijos jaunųjų projekto dalyvių. Jūra mus pasitiko skendinti tamsoje ir tik kartais sublizgėdama mėnulio šviesoje. Viešbūtyje įsikūrusiame jaukioje jachtų prieplaukoje kelionė į jaunųjų menininkų sielas, kuri truko savaitę laiko. O būta visko… Ir nuovargio ir džiaugsmo, ir pykčio ir pasitenkinimo… visko. Bet galutinis rezultatas, tai savaitės darbas reikalavęs iš kiekvieno atiduoti dalelę savęs, buvo pribloškiantis. Po beveik savaitės repeticijų, komandos formavimo užsiėmimų, vaidybos pamokų, iš mokinių ir mokytojų susiformavusi pantomimos teatro trupė Gdasko centrinėje aikštėje, vėlų vakarą, suvaidino žmogaus egzistencijos pagrindu suformuotą vaidinimą „Tarp manęs ir pasaulio“.  Gansko centre sustoję žmonės sulaikę kvėpavimą stebėjo beveik valandos trukmės spektalį, kurio pabaigoje balta siela gyvo balandžio pavidale pakilo aukštai tarp miesto žaliojančių medžių ir kylančių auktyn lyg strėlės bažnyčių bokštų.

Kiekvienas iš dalyvavusių projekte tapo dvasiškai turtingesnis, brandesnis atrado sielos draugų ir visos emocijos, įspūdžiai dar ilgai neišblės ir džiugins.

Teatro būrelio mokytoja Agnė Križanauskienė

Plačiau apie projekto veiklas galima pamatyti parengtoje prezentacijoje GYVENIMAS TAI TEATRAS